FAQ

Om Marley Spoon:

  • Er Marley Spoon en abonnementstjeneste?
    Ja! Marley Spoon er en fleksibel abonnementstjeneste, hvilket betyder at du automatisk modtager måltider baseret på dine præferencer, som på ugentlig basis debiteres fra din konto. Du kan til enhver tid gå ind og indstille, hvor tit du vil modtage din måltidskasse, hvor mange portioner du vil modtage og hvilke opskrifter du har lyst til, og tilmed springe uger over eller sætte tjenesten på pause hvis det bliver nødvendigt.
  • Er der en minimum-bestillingsmængde?
    Hvert måltid, som du kan vælge, har en minimum-bestillingsmængde på to portioner, fx to portioner á to opskrifter. Du kan frit vælge mellem alle vores opskrifter, der er både vegetariske retter og retter med fisk, kød osv. Vores råvarer (inkl. kød og fisk) kan holde sig friske i mindst 4 dage.
  • Tilbyder Marley Spoon også morgenmad, frokost eller dessert?
    Lige pt er vi helt opslugt af at gøre din aftensmad så enkel som muligt, så vi fokuserer ikke så meget på morgenmads- eller frokostretter endnu. Vi er dog store tilhængere af at bruge resterne fra aftensmaden som frokost dagen efter.
  • Hvordan kan jeg komme i kontakt med jer?
    Kontakt os hvis du har spørgsmål eller vil af med noget feedback! Vi er her for at hjælpe dig. Ring til os på 89 88 80 03 eller send os en mail på kontakt@marleyspoon.dk.
  • Jeg har glemt min adgangskode, hvordan får jeg en ny?
    Nemt! Klik på "Log ind" på vores hjemmeside/app og vælg "Jeg har glemt min adgangskode". Du bliver herefter omdirigeret til en ny side, hvor du kan nulstille din kode, som vi så sender til dig via mail. Hvis du oplever nogen form for problemer, kan du altid ringe til os på 89 88 80 03 eller send os en mail på kontakt@marleyspoon.dk.
  • Kan jeg ændre min ordre efter den er bekræftet?
    Ja! Gå til "Ordrer" i din konto, hvor du kan se en nedtælling, der fortæller dig præcis hvor lang tid du har til at redigere i dine kommende ordrer. Du kan redigere i din ordre i op til 6 dage før forsendelse.

Opskrifter og ingredienser:

  • Hvor kommer Marley Spoons ingredienser fra?
    Her hos Marley Spoon lægger vi enormt stor vægt på at indkøbe vores råvarer fra omhyggeligt udvalgte leverandører for at kunne garantere vores ingrediensers konstant gode kvalitet. Vi gør meget ud af altid at vælge bæredygtige produkter, hvis vi kan. Vi indkøber kød fra frilandsgrise og -høns, og vores lamme- og oksekød stammer fra dyr, der har levet et godt liv. Når vi indkøber konserverede produkter, stiller vi skarpt på produkter, der ikke indeholder kunstige konserveringsstoffer, smagsforstærkere eller farvestoffer, ingen genmanipulerede ingredienser og i bedste tilfælde ikke er tilsat sukker eller salt heller. Du kan læse mere om dette på vores blog.
  • Tilbyder I vegetariske eller veganske opskrifter?
    Vi tilbyder mindst fem vegetariske retter hver uge, derudover vil veganervenlige retter stå på menuen. Vi skelner ikke mellem vegetariske og ikke-vegetariske planer, fordi vores vegetariske opskrifter består af en bred vifte af kulhydrater, sæsonens grøntsager såvel som friske urter og krydderier. Vi sørger for at makroernæringsprofilen opfyldes ved at inkludere rige kilder til vegetariske proteiner som i almenhed er at sammenligne i pris med ikke-vegetariske proteiner.
  • Hvor længe kan ingredienserne holde sig efter levering?
    Vores hold af Food Safety-medarbejdere pakker kød, fisk og mælkeprodukter i isoleringsposer med køleelementer for at sikre at indholdet forbliver kølet under transporten og indtil du får mulighed for at stille det på køl. Du behøver ikke at være hjemme på leveringstidspunktet, da køleelementerne holder det hele friskt og køligt i op til 8 timer. Så snart du har modtaget din kasse, bør du dog sætte disse kølede produkter i køleskabet, hvor de herefter kan holde sig i fire dage.
  • Hvor og hvornår kan jeg se opskrifterne for den kommende uge?
    Vi sender en ugentlig mail til vores kunder med 20 nye opskrifter for den kommende uge. Du kan også se opskrifter for de næste 4 uger ved at gå ind på vores hjemmeside og tjekke under fanen "Aktuelle opskrifter".
  • Skal jeg bruge andre ingredienser end dem, I sender til mig?
    Ja, men det drejer sig kun om nogle få køkken-klassikere som fx olivenolie, salt eller sukker, som vi regner med at folk som regel har derhjemme. Hver gang en måltidskasse er på vej hjem til dig, kan du tjekke, om der er brug for supplerende ingredienser i den mail, du får af os forinden levering.

Levering og ingredienser:

  • I hvilke områder leverer Marley Spoon?
    Vi leverer for øjeblikket udelukkende i Hovedstadsområdet, men planlægger at udvide vores leveringsområde meget snart. Hvis du har spørgsmål vedrørende levering, er du velkommen til at ringe til os på 89 88 80 03 eller skrive en mail på kontakt@marleyspoon.dk. Du kan desuden indtaste dit postnummer, når du bestiller, for at se om vi leverer til dit område endnu.
  • Hvornår bliver min måltidskasse leveret?
    Vores leveringsdag er mandag. Hvis du har spørgsmål vedrørende levering, er du velkommen til at ringe til os på 89 88 80 03 eller skrive en mail på kontakt@marleyspoon.dk.
  • Hvordan holdes ingredienserne friske under leveringen og hvordan bør de opbevares?
    Din måltidskasse bliver transporteret fra vores distributionsfaciliteter via køletransport, hvilket betyder mindre emballage og mindre risiko for fordærvede råvarer under leveringen. Ved korrekt opbevaring efter leveringen bør alle ingredienser kunne holde sig indtil mindste holdbarhedsdato. Dine grøntsager holder sig i mindst fire dage efter leveringen. Sammen med din kasse modtager du en isoleringspose og køleelementer for at sikre, at indholdet forbliver køligt, før du kan nå at sætte det på køl. Du kan genbruge både isoleringsmaterialet og køleelementerne. Kød og fisk bør opbevares ved maks 5 grader. I de fleste køleskabe er temperaturen lavest i bunden, hvilket derfor er det perfekte sted til lagring af kød og fisk. Vi anbefaler at opbevare alle krydderurter (undtagen basilikum) i køleskabet. Urter bør generelt opbevares forrest i køleskabet, så de ikke ligger for tæt på køleenheden bagi, hvilket ville få dem til at visne.
  • Betaler jeg for forsendelsen?
    Forsendelsen er inkluderet i købeprisen - der er ingen skjulte udgifter!

Abonnement og kasser:

  • Hvor mange forskellige måltidskasser tilbyder I?
    Vi tilbyder for tiden to forskellige planer: en 2-personers og en 4-personers måltidskasse. Begge giver dig mulighed for selv at vælge, hvor mange gange du vil lave mad i løbet af ugen. For en single-husstand anbefaler vi at købe kassen til to personer, lave mad én gang og nyde godt af retten to gange.
  • Hvad er forskellen mellem de to måltidskasser?
    2-personers måltidskassen er perfekt egnet til to voksne. 4-personers kassen er nok til fire voksne, så hvis I er en børnefamilie med to små børn, er der altid nok til sultne forældre - eller rester til frokost dagen efter! Kassen til fire er også super velegnet til kollektiver, bofællesskaber eller den ugentlige madklub med vennerne.
  • Hvordan kan jeg ændre min foretrukne måltidskasse?
    Du kan bare logge ind på din konto og gå ind under "Indstillinger". Her kan du nemt ændre dine præferencer mht måltidskasse og leveringstidspunkt.
  • Hvad er et fleksibelt abonnement?
    Fleksibelt abonnement betyder at du selv kan vælge, hvilke uger du vil modtage din måltidskasse fra Marley Spoon - og du betaler kun for det, du modtager. Gå ind under dine kontoindstillinger for at springe en eller flere uger over eller afmelde dit abonnement. Du kan planlægge dine leveringer i op til 8 uger forud!
  • Hvordan kan jeg afmelde mit abonnement?
    Du kan nemt afmelde dig online ved at gå ind under "Mine indstillinger", men vær opmærksom på at du skal afmelde dit abonnement senest 6 dage før din næste levering, så vi kan nå at tilpasse vores produktions-tidslinjer.